Bestuur,  Studiegebonden

Een week uit het leven van de Commissaris Journalistiek & Promotie

Lieve lezer,

Mijn naam is Chloé en ik ben dit jaar de Commissaris Journalistiek & Promotie van Emile. Ik zal voor jullie een van mijn weken omschrijven. Ik hoop dat je hierdoor een beter idee krijgen van wat mijn functie inhoudt, en of het bestuur iets jou is. Mijn week zal in tegenstelling tot die van de anderen beginnen op de woensdag zodat ik jullie ook een kijkje geef in onze reis naar Málaga.

Mocht je na dit stukje enthousiast zijn om komend jaar deel uit te maken van het 30e bestuur van Emile, stuur dan uiterlijk 10 maart een mailtje met motivatiebrief incl. voorkeursfuncties naar: emile@fsw.leidenuniv.nl.

Woensdag

Vandaag heb ik hokdienst en ben ik dus om 11:00u in het hok. Tijdens deze hokdienst ben ik voornamelijk bezig met alles regelen voor de reis naar Málaga, ik ben namelijk de commissaris van de reiscommissie. Zo check ik alle deelnemers in op onze vlucht en print ik de tickets uit. Verder is het ook belangrijk dat alle draaiboeken en checklists worden meegenomen op reis, dus die print ik uit en stop ik ook in een aparte map. Nadat alles voor de reis geregeld is en klaarligt ga ik verder met mijn andere taken. Zo moeten de Facebook posts gemaakt worden en klaar staan om gepost te worden. Ik zorg dat veel van de promotiestukken al klaar staan op Facebook zodat ik hier in Málaga niets meer aan hoef te doen.

Mijn hokdienst zit erop en al m’n andere taken heb ik afgerond, dus ik kan nog even langs huis om op de bank te hangen. Je zou denken: ‘Huh, moet die niet haar koffer inpakken voor morgen?” Nee, ik ben niet zo goed met plannen en mijn kleding heb ik net pas uit de wasmachine gehaald. Inpakken moet dus nog even wachten tot de dag zelf.

Rond 17:45u is het tijd om van de bank af te komen en naar de universiteit te fietsen, we hebben namelijk om 18:00u een bestuursvergadering op de planning. Tijdens deze vergadering bespreken wij met het bestuur alles wat er op dat moment speelt binnen de vereniging.

Na de vergadering blijven we met het bestuur nog even hangen in het hok. We gaan vanavond naar het FSW-feest en moeten nog even bespreken wat we doen met onze outfits.

Voor we naar het feest gaan ga ik nog even met Felice langs mijn huis. Felice woont namelijk niet in Leiden, dus die blijft altijd samen met Naomi bij mij slapen. Samen gaan we naar het feest, waar we een top avond hebben met de andere besturen van het FSW.

Donderdag

’s Ochtends word ik wakker door Felice en Naomi die stil mijn kamer uit proberen te gaan. Gelukkig is het niet erg dat ze me vroeg wakker maken, aangezien ik mijn koffer nog moet inpakken voor de reis naar Málaga! We verzamelen om 17:00u op Schiphol, dus ik heb gelukkig nog genoeg tijd om dit te doen.

We verzamelen met de hele groep op Schiphol, waar ik samen met de reiscommissie check of iedereen aanwezig is.  We geven iedereen haar vliegticket en spreken met iedereen af bij de gate. De vlucht is goed verlopen en aangekomen in Málaga gaan we met de trein naar het hostel. In het hostel zorg ik er samen met de commissie voor dat iedereen naar haar kamer van. Zodra dit geregeld is zoek ik ook snel mijn bed op in de kamer om te gaan slapen.

Vrijdag

Vandaag is het een vroege ochtend. Om 8:30u verzamelen we om naar de studiegebonden activiteit te gaan. Vandaag staan er twee op de planning: Een bezoekje aan de universiteit en een bezoek aan een internationale privéschool.  Tijdens deze activiteiten laat ik de commissie vooral de leiding nemen en ondersteunen wij als bestuur waar nodig is. Zo maken wij bijvoorbeeld de foto’s en zorgt Felice dat er buskaartjes gekocht worden.

Aan het einde van de dag gaat iedereen gezellig in z’n eigen groepje eten. Na het eten hebben we elkaar nog gezellig opgezocht voor een drankje.

Weekend

Tijdens het weekend staan er alleen niet-studiegebonden activiteiten op het programma. We bekijken met z’n allen de stad, maar ook heeft iedereen veel vrije tijd om zelf deze geweldige stad te leren kennen. Naast het bekijken van de stad hebben we ook met z’n allen een kroegentocht gedaan en zijn we uiteten geweest. Al met al een goed weekend!

Maandag

Vandaag is helaas alweer de laatste dag in Málaga. Met de commissie zorg ik ervoor dat iedereen op tijd de kamer uit is, zodat we kunnen uitchecken. Na het uitchecken gaan we met z’n allen naar de markthal en het uitkijkpunt. Na het laatste dagje genieten van Málaga vertrekken we richting het vliegveld en vliegen we weer naar Nederland. Na afloop doen we met de commissie nog even een afsluitingspraatje en vertrekt iedereen naar huis. Het was een vermoeiende, maar zeker geslaagde reis!

Dinsdag

Toevallig heb ik deze dag vrij van colleges en werkgroepen, dus kan ik lekker uitslapen. Toch ga ik vandaag nog wel even langs de uni om wat promotie te regelen voor Emile. Ik zorg dat er weer nieuwe berichten op de Facebook gepost worden en dat de website bijgewerkt word.

Hierna ga ik nog even met een jaargenoot werken aan een verwerkingsopdracht die morgen moet worden ingeleverd.

Naast mijn bestuursjaar heb ik gelukkig ook genoeg tijd om andere dingen te doen. Zo zit ik ook bij de Dinsdag Avond Club in de band. Vanavond is het tijd om op te treden voor de vereniging. Ik ben dan dus de rest van de dag ook nog bezig met het oefenen voor dit optreden. Het optreden was een succes en de avond is nog doorgegaan tot in de late uurtjes.

Zoals je hebt kunnen lezen was dit een andere week dan gewoonlijk. Alles was vooral gefocust op de reis naar Málaga. Mijn weken zijn normaal gesproken heel gevarieerd. Zo heb ik de ene week wat minder te doen omdat er weinig activiteiten op de agenda staan, maar kan ik het de andere week juist heel druk hebben met de promotie. Naast de taken die ik uitvoer in het bestuur heb ik gelukkig nog genoeg tijd om andere dingen te doen, zoals vakken volgen en iedere dinsdag naar mijn vereniging gaan. Ik heb zeker geen spijt van mijn keuze voor het bestuursjaar en zou het aan iedereen aanraden!

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *